São Fransisco da Paulo – ecopark

Op grote hoogte, 600 meter boven de zeespiegel. Zo begonnen we deze spannende week met alweer een enorme luchtvochtigheid. Hier zitten we midden in de “Serra” het grote gebergte van Rio Grande Do Sul. Ongelooflijk prachtig,  uitgestrekt met grote canyons en  blijkbaar een van de oudere gedeeltes van de hele wereld.  Echt mooie natuur.

Een korte pitstop hier onderweg naar het ecopark Terra do Sempre in São Francisco de Paula waar we 1 nachtje zouden verblijven. We hadden er zin in. Alleen die autoritten waren net iets te lang.

zicht heuvels

Familiefoto

Na steile afdaling van 3km (waar we bijna 30 min overdoen), aangezien het een bijna onrijdbare weg is, komen we uiteindelijk aan in ons Ecopark.  Prachtige natuur, in the middle of nowhere, waar we heel veel samen konden spelen.

speelruimte

samen

Voor het eerst konden we hier echt helemaal tot rust komen. Belangrijkste activiteiten van de dag waren dan ook het wandelen in een dicht woud op zoek naar verschillende mooie watervallen. De lastige mutucas (bloedzuigende insecten – bij ons zijn dit dazen) waren jammergenoeg ook van de partij.

Waterval

Na een lastige klim (zelfs Timo had wat schrik in de draagzak), kwamen we uiteindelijk aan bij de grootste waterval van de buurt. Prachtig & indrukwekkend om te zien.

Waterpret. Kunnen we beide niet genoeg van krijgen. Hieronder zie je een groepsfoto vlak aan een andere kleine waterval, waar we wat hebben geplonsd. Het was er wel heel glad dus moesten we toch wat opletten.

Foto watervallen

En weet je wat ook cool was? Vanuit ons ecopark konden we in de namiddag luide apengeluiden horen. Vanuit het dichtbegroeide bos. Ongelooflijk indrukwekkend.

dichtbegroeide bos

Blijkbaar zitten er daar een aantal aapjes die wilden aangeven wie de baas is. Territoriumdrang. De dag erna hebben we diezelfde dieren in de zoo gezien. Vrij kleine beesten. Je ziet ze hieronder.

aapjes

En toch zo’n indrukwekkend geluid te horen vanop onze zitplaats, weergalmend vanuit de vallei.

zitplaats

’s Avonds was het (opnieuw!) tijd voor Braziliaanse bbq. De eenvoudige versie, waarbij je gewoon een aantal vleesjes bakt, en het tussen broodjes opeet. Vanavond stond er worst en kippenhartjes (ja, je leest het goed) op de menu. Best lekker!

BBQ

Het werd een ongelooflijk gezellige avond, midden in het bos. We waren dan ook heel blij dat we deze avond laat mochten opblijven. De hangmat waarop we konden rusten hielp hierbij!

hangmat

Één reactie Voeg uw reactie toe

1. hoe leuk jullie zo gelukkig samen te zien ! Amaih en hebben jullie echt de aapjes in de verte gehoord ! fantastisch toch
    En jij Mateo hebt vissen kunnen vangen nog beter dan je papa blijkbaar ….